CHUDAK, SEBASTIAN

Verfasserschriften, Monographien

LernerautonomieförderndeInhalte in ausgewählten Lehrwerken DaF für Erwachsene : Überlegungen zur Gestaltung und zur Evaluation von Lehr- und Lernmaterialien / Sebastian Chudak. – Frankfurt am Main, 2007. - 407 s. (Posener Beiträge zur Germanistik, Bd. 12)

Editorische Schriften

Fremdsprachenunterricht – omnimedial? / Sebastian Chudak (Hrsg.). -  Frankfurt am Main : Peter Lang, 2013. -  209 s.  (Posener Beiträge  zur Germanistik, Bd. 33)

IDT 2013. Band 6. Sektionen F2, F3, F4. Medien in Kommunikation und Unterricht / hrsg. von Sebastian Chudak, Hans Drumbl, Antonella Nardi, Renata Zanin. - Bozen : Bozen-Bolzano University Press, 2016. -  290 s.

Artikel, Studien, Kommuniques

Die Selbstevaluation im prozess- und lernerorientierten Fremdsprachenunterricht (Bedeutung, Ziele, Umsetzungsmöglichkeiten) / Sebastian Chudak // w: Glottodidactica, vol. 28. - Poznań : Wydaw. Naukowe, 2002. - S.49-63. 

Word Wide Web jako źródło interesującego i wartościowego materiału na lekcji języka niemieckiego / Sebastian Chudak // w: Języki Obce w Szkole, nr 3. - Warszawa, 2003. - S.59-64.

Word Wide Web jako źródło interaktywnych ćwiczeń na lekcji języka niemieckiego / Sebastian Chudak // w: Języki Obce w Szkole, nr 5. - Warszawa, 2003. - S.57-62.

Der Schwarzfahrer, Lola rennt, Good Bye, Lenin!,... : zastosowanie materiałów audiowizualnych na lekcjach języka niemieckiego (możliwości - problemy - propozycje) / Sebastian Chudak // w: Języki Obce w Szkole, nr 5. - Warszawa, 2004. - S.40-62.

"In Liebe" ... czyli o uczuciach raz jeszcze... inaczej / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 1. - Warszawa : Raabe, 2007. - S. 26-37.

Der deutsche Film auf Erfolgskurs – warum nicht auch im Deutsch-als-Fremdsprache-Unterricht ? / Sebastian Chudak // w: Fremdsprache Deutsch. Sehen(d) lernen, H. 36, 2007. - S. 14-16.

Kommentierte Linkliste zum Thema Film / Sebastian Chudak [i in.] // w: Fremdsprache Deutsch. Sehen(d) lernen, H. 36, 2007. - S. 61-63.

Czy gramatyka musi być nudna i trudna? ... czyli jak skutecznie zapobiegać błędom gramatycznym /Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 2. - Warszawa : Raabe, 2007. -  S. 4-25.

’Falsche Freunde’ des Übersetzers... czyli o pułapkach językowych przy tłumaczeniu zdań / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 2. -  Warszawa : Rabbe, 2007. - S. 26-27.

Grammatik mit der Maus... czyli ćwiczenia gramatyczne online i nie tylko / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 2. - Warszawa : Raabe, 2007. - S. 48-49.

9 Stationen zur Heimat... czyli propozycja cyklu lekcji prowadzonych metodą stacyjną / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 3. - Warszawa : Raabe, 2007. - S. 20-34.

"Schnappi. Das kleine krokodil" ... czyli o możliwościach pracy z piosenką na lekcjach języka niemieckiego dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, 2/2007. -  S. 4-11.

 Das kleine BIER-Projekt... czyli propozycja cyklu lekcji poświęconych sztuce warzenia piwa / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 3. - Warszawa : Raabe, 2007. - S. 4-18.

Offener Unterricht mit der Maus... czyli projekty online i nie tylko:-) / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 3. - Warszawa : Raabe, 2007. - S. 35-37.

 Ewaluacja podręczników do nauki języków obcych pod kątem treści wspierających autonomię uczniów dorosłych / Sebastian Chudak // w: Dydaktyka języków obcych na początku XXI wieku / Maria Jodłowiec, Anna Niżegorodcew  (red.). -  Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagielloñskiego, 2007. – S. 211-222. 

Wir feiern Geburtstag... czyli propozycja lekcji poświęconych zwyczajom urodzinowym / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 4. - Warszawa : Raabe, 2007. - S. 4-15.

Halloween... czyli propozycja lekcji z dreszczykiem / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 4. - Warszawa : Raabe, 2007. - S. 16-24.

 Advent, Advent, ein Lichtlein brennt... czyli jeszcze tylko kilka lekcji i już święta! / Sebastian Chudak, Wiebke Strank // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 4. - Warszawa : Raabe, 2007. - S. 26-35.

 Feiern mit der Maus... czyli o serwisach internetowych poświęconych zwyczajom świątecznym / Sebastian Chudak, Wiebke Strank // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 4. - Warszawa : Raabe, 2007. - S. 48-49.

„DACHL-Experten-Spiel... czyli jak połączyć konkurs wiedzy o Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Liechtensteinie z treningiem rozumienia ze słuchu” / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej – język niemiecki, nr 1. -  Warszawa : Wydawnictwo Raabe: 2008. - S. 4-23.

„Frühling und Ostern... czyli o możliwościach wykorzystania muzyki i obrazu w pracy z tekstem audialnym” / Sebastian Chudak  // w: Nauczaj lepiej – język niemiecki, nr 1. - Warszawa : Wydawnictwo Raabe, 2008. - S. 32-45.

„Trening rozumienia ze słuchu... mit der Maus... czyli o serwisach internetowych oferujących nagrania audio w formacie mp3 lub jako podcast” / Sebastian Chudak  //  w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 1. - Warszawa : Wydawnictwo Raabe, 2008. - S. 46-48.

„Wir fahren nach Lübeck... czyli propozycja wirtualnej wycieczki ulicami miasta siedmiu wież” / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 2. - Warszawa : Raabe, 2008. - S. 4-31.
 
„Trening czytania ze zrozumieniem... mit der Maus... czyli o serwisach internetowych oferujących ciekawe teksty dla dzieci i młodzieży, dla uczniów początkujących i średnio zaawansowanych” / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - Język niemiecki, nr 2. - Warszawa : Raabe, 2008. - S. 47-49.

"Teekesselchen-Spiel... czyli jak ułatwić uczniom zapamiętanie homonimów i innych słów wieloznacznych"  / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 3. -  Warszawa : Raabe, 2008. -  S. 28-37.

"Gry i zabawy językowe ... mit der Maus"  / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 3. - Warszawa : Raabe, 2008. - S. 48-49.

"Training von Lernstrategien und -techniken für die Arbeit an der Grammatik in Lehrwerken für den DaF-Unterricht" / Sebastian Chudak // w:  Auf neuen Wegen. Deutsch als Fremdsprache in Forschung und Praxis. 35. Jahrestagung des Fachverbandes Deutsch als Fremdsprache an der Freien Universität Berlin 2007 / Christoph Chlosta, Gabriela Leder, Barbara Krischer (Hrsg.). - Göttingen : Universitätsverlag, 2008. - S. 125-140.

Lernerautonomie fördernde Inhalte in Fremdsprachenlehrwerken : Bedeutung und Gestaltungsmöglichkeiten von Orientierungshilfen im Lehr­werk und in Lehrwerksinhalten am Beispiel ausgewählter Grund- und Mit­telstufenlehrwerke für Deutsch als Fremdsprache“ / Sebastian Chudak // w: Beiträge zu Sprache und Sprachen 6. : Vorträge der 16. Jahrestagung der Gesellschaft für Sprache und Sprachen (Gesus e.V.) / Karin Pittner (Hrsg.). - München : Lincom Europa, 2008. -  S. 399-411.

Wortschatznetze... czyli o technice pracy, która pomoże uczniom w poszerzeniu słownictwa / Sebastian  Chudak, Wiebke Strank // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, Nr 4. - Warszawa :  Raabe, 2008. - S. 4-9.

 Słownikowe zagadki... czyli jeszcze jeden pomysł na to, jak uczynić prace nad słownictwem przyjemna i efektywna / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, Nr 4. - Warszawa : Raabe, 2008. - S. 10-19.
 
Wir schreiben Steckbriefe... czyli przepis na to, jak stworzyć unikalny portret naszej klasy / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, Nr 4. - Warszawa : Raabe, 2008. - S. 24-33.

Praca nad słownictwem... mit der Mausw / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, Nr 4. - Warszawa : Raabe, 2008. - S 47-49.

Einsatz der Textsorte “Film” im Fremdsprachenunterricht : Überlegungen zur Stellung von audiovisuellen Unterrichtsmitteln in neueren Lehrwerken für DaF / Sebastian Chudak // w: Studia Germanica Posnaniensia ; 31. - Poznań : Wydaw. Naukowe UAM, 2008. - S. 113-129.

Spitzt die Ohren ! ... czyli propozycja ćwiczeń sprawdzających stopień rozumienia ze słuchu / Sebastian Chudak  // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, Nr 1. - Warszawa : Raabe, 2009. - S. 4-13.

Egzamin gimnazjalny ... mit Maus / Sebastian Chudak  //  w: Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 1. - Warszawa : Raabe, 2009. - S. 41-42.

Spitzt die Ohren und haltet die Augen auf! ... czyli propozycje ćwiczeń testujących stopień zrozumienia tekstu czytanego i audialnego” / Sebastian Chudak  // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, Nr 2. - Warszawa : Raabe, 2009. - S. 10-31.

Wir gehen auf Reisen... czyli trening zwrotów i wyrażeń przydatnych w podróży po krajach niemieckojęzycznych / Sebastian Chudak  // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, Nr 3. - Warszawa : Raabe, 2009. - S. 18-20.

Ferien... mit der Maus / Sebastian Chudak  // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, Nr 3. - Warszawa : Raabe, 2009. - S. 36-38.

Vizeeuropameister... czyli piosenka o bohaterach mistrzostw w piłce nożnej 2008  / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, Nr 4. - Warszawa : Raabe, 2009. - S. 16-26.

Helden und Vorbilder... mit der Maus / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, Nr 4. - Warszawa : Raabe, 2009. - S. 40-42.

Viva Polonia! ... czyli o tym, jak opis Polski widzianej oczami „niemieckiego gastarbeitera” może pomóc naszym uczniom lepiej zrozumiec samych siebie / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, Nr 5. - Warszawa : Raabe, 2009. - S. 4-11.

Trening kompetencji interkulturowej... mit der Maus... czyli o serwisach internetowych oferujących materiały, które pomogą naszym uczniom lepiej poznać i zrozumieć kulturę krajów niemieckojęzycznych / Sebastian Chudak  // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, Nr 5. - Warszawa : Raabe, 2009. - S. 41-42.

Im Schilderwald… czyli jak poradzić sobie w gąszczu znaków (nie tylko drogowych) / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 6. - Warszawa : Raabe, 2009. - S.32-41.

Olympische Winterspiele 2010 ... czyli jak pracując przy stacjach rozbudzić ducha olimpijskiego naszych uczniów / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 1. - Warszawa : Raabe, 2010. - S. 18-28.

 Winter-) Sport … mit der Maus / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 1. - Warszawa : Raabe, 2010. - S. 45-46.

Osterlamm und Osterhase spielen mit uns... czyli rozmawiamy po niemiecku o Wielkanocy / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 2. - Warszawa : Raabe, 2010. - S. 4-13.
 
Trening kompetencji interkulturowej... mit der Maus / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 2. - Warszawa : Raabe, 2010. - S. 41-42.
 
Wir planen eine Ferienreise... czyli porównujemy oferty biur podroży / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 3. - Warszawa : Raabe, 2010. - S. 4-12.
 
Trening sprawności pisania... mit der Maus / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 3. - Warszawa : Raabe, 2010. - S. 40-42.

IDT 2009. Deutsch bewegt - Zwischen Plenarvorträgen, Podien, Foren, Sektionsarbeit, Posterpräsentationen und Kulturveranstaltungen. Ein Tagungsbericht / Sebastian Chudak // w: Hallo Deutschlehrer! Zeitschrift des polnischen Deutschlehrerverbandes, Frühlingsausgabe 2010 (30) - Warszawa: Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Jezyka Niemieckiego, 2010. - S. 8-10.

Über den Mythos polnischen Brotes... Reflexion über den eigenkulturellen Hintergrund bei angehenden polnischen DaF-Lehrern als Beitrag zur Förderung ihrer interkulturellen kommunikativen Kompetenz. Überlegungen zum vorläufigen Ergebnis eines Seminars / Sebastian Chudak // w: Reflexion als Schlüsselphänomen der gegenwärtigen Fremdsprachendidaktik / hrsg. von Kazimiera Myczko. -   Frankfurt am Main : P. Lang, 2010. -  S. 225-236.

Thesen zur Arbeit mit Film im Unterricht Deutsch als Fremd- und Zweitsprache / Tina Welke, Sebastian Chudak // w: IDV-Magazin zur IDT 2009/ Band 2 (http://www.idvnetz.org/publikationen/magazin/IDV-Magazin82.pdf), 2010, S. 482-486.

Gut vorbereitet auf Ferienreisen ... czyli o ochronie zdrowia i bezpieczeństwie w podróży / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 4. - Warszawa : Raabe, 2010. - S. 14-23.

Gesund ... mit der Maus ... czyli o serwisach internetowych poświęconych zdrowemu stylowi życia i ochronie zdrowia / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 4. - Warszawa : Raabe, 2010. - S. 49-50.

Lehrwerk ... oder vielleicht doch Filme? Überlegungen zu den Möglichkeiten effektiver Förderung der interkulturellen kommunikativen Kompetenz im Unterricht DaF durch den Einsatz von Lehrwerken und Filmen / Sebastian Chudak // w: Lust auf Film heißt Lust auf Lernen. Der Einsatz des Mediums Film im Unterricht Deutsch als Fremdsprache / hrsg. von Tina Welke, Renate Faistauer. -  Wien: Praesens Verlag, 2010. -  S. 59-81.

Mal eine interessante Stadtbesichtigung erleben... czyli jak nie zanudzić gości z zagranicy swoim dziedzictwem kulturowym/ Renata Kuśnierczak, Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 5. - Warszawa : Raabe, 2010. - S. 4-13.

Mit der Maus... in der Schule, im Studium, im Alltag... czyli o stronach internetowych, na których poznamy słownictwopotrzebne w różnych sytuacjach życia codziennego /Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 5. - Warszawa : Raabe, 2010. - S. 40-42.

Bremer Stadtmusikanten - spotkanie po latach... czyli propozycja pracy z tekstem literackim/ Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 6. - Warszawa : Raabe, 2010. - S. 12-21.

Witze, Wortspiele und Rätsel... mit der Maus... czyli o stronach internetowych, na których znajdziemy treści o zabarwieniu humorystycznym/ Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 6. - Warszawa : Raabe, 2010. - S. 40-42.

Arbeit mit Filmen im DaF-Unterricht als eine Möglichkeit der Förderung der interkulturellen Kompetenz auf der Fortgeschrittenenstufe / Sebastian Chudak // w: DaF integriert. Literatur - Medien - Ausbildung. 36. Jahrestagung des Fachverbandes Deutsch als Fremdsprache 2008 an der Heinrich-Heine-Universität Düsseldorf / Christoph Chlosta, Matthias Jung (Hg.). -  Göttingen : Universitätverlag,  2010. -  S. 73-95.

Halau! Alaaf! Ahoi!... czyli o tym, jak świętuje się karnawał w Niemczech/ Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 1. - Warszawa : Raabe, 2011. - S. 4-13.

Alltag... mit der Maus... czyli o stronach internetowych, na których znajdziemy informacje o zwyczajach i wydarzeniach związanych z codziennym i odświętnym życiem w krajach niemieckojęzycznych / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 1. - Warszawa : Raabe, 2011. - S. 49-50.

Da lacht das Sparschwein! … czyli wszystko o pieniądzach, kontach i bankach / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 2. - Warszawa : Raabe, 2011. - S. 22-34.

Rund um das Geld… mit der Maus… czyli o stronach internetowych, na których znajdziemy informacje o bankach, kontach itp. / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 2. - Warszawa : Raabe, 2011. - S. 41-42.

Da läuft einem das Wasser im Munde zusammen! ... czyli kulinarna podróż po Szlezwiku-Holsztynie / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 3. - Warszawa : Raabe, 2011. - S. 4-16.

Kulinarische Entdeckungsreise… mit der Maus… czyli o stronach internetowych, na których znajdziemy informacje o potrawach regionalnych, przepisy kulinarne itp. Z niemieckiego obszaru językowego / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 3. - Warszawa : Raabe, 2011. - S. 56-58. 

Ein Turm als Weltkulturerbe ? ... czyli o obiektach z listy dziedzictwa UNESCO w Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Polsce / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 4.  - Warszawa : Raabe, 2011. - S. 4-15.

Nationale und europäische Kultur.... mit der Maus czyli o stronach internetowych, na których znajdziemy informaacje o życiu kulturalnym w krajach niemieckojęzycznych / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 4. - Warszawa : Raabe, 2011. - S. 41-42.

Lass uns über unsere Emotionen sprechen.... czyli o strategiach służących kontroli emocji towarzyszących procesowi uczenia się języka obcego / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 5. - Warszawa : Raabe, 2011. - S. 32-37.

Da hängt mein Herz dran... czyli o emocjach towarzyszących zajęciom hobbistycznym / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 5. - Warszawa : Raabe, 2011. - S. 38-41.

Um die Heiligen herum. Historyjka obrazkowa, turyzm i przedsiębiorstwo z “wizją i misją” jako wynalazki średniowiecznych chrześcijan / Renata Kuśnierczak, Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 6. - Warszawa : Raabe, 2011. - S. 4-19.

St. Michaelis in Hamburg… czyli o zabytkach sztuki sakralnej, których historia może zaskoczyć / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 6. - Warszawa : Raabe, 2011. - S. 40-47.

Refleksja nad uczuciami i emocjami towarzyszącymi procesowi uczenia się a podręczniki do nauki języków obcych / Sebastian Chudak // w: Lingwistyka stosowana, t. 4. - Warszawa, 2011. - S. 251-266.

Über Religionen mit der Maus... czyli o serwisach interentowych poświęconych tematyce religijnej / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 6. - Warszawa : Raabe, 2011. - S. 48-49.

Kitesurfing, Inline-Skating, Skateboarding, Nordic Walking, Paintball, Windsurfing, Squash... czyli o światowych trendach sportowych na lekcji języka niemieckiego / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 1. - Warszawa : Raabe, 2012. - S. 14-26.

Über Mode mit der Maus... czyli o serwisach internetowych poświęconych tematyce stylów w ubiorach, muzyce, sporcie itp.  / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 1. - Warszawa : Raabe, 2012. - S.  56-57.

Polen im Objektiv deutscher Filmemacher. Überlegungen zum Polen-Image in deutschen Filmproduktionen nach dem Jahr 2000“/ Sebastian Chudak // w:  Studia Niemcoznawcze, t. 49. -  Warszawa, 2012. - S. 231-244.

„Mobil auf Straßen und Schienen... czyli o rozwoju i rodzajach technik transportowych na lekcji języka niemieckiego” / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 2. - Warszawa : Raabe, 2012. - S. 32-39.

„Über Technik mit der Maus... czyli o serwisach internetowych poświęconych nie tylko wynalazkom“ / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 2. - Warszawa : Raabe, 2012. - S. 40-41.

“2012 dreht sich alles um den Ball…  czyli o Mistrzostwach Europy w piłce nożnej na lekcji języka niemieckiego” / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 3. - Warszawa : Raabe, 2012. - S. 34-46.

Fußball mit der Maus… czyli o serwisach internetowych poświęconych piłce nożnej” / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 3. - Warszawa : Raabe, 2012. - S. 56-57.

“Mobiles Lernen... czyli o wykorzystaniu nowych mediów w procesie uczenia się języka obcego” / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 4. - Warszawa : Raabe, 2012. - S. 4-14.

“Mobil zum Ziel mit der Maus... czyli o programach przydatnych do nauki języka niemieckiego przeznaczonych na smartphony i tablety” / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 4. - Warszawa : Raabe, 2012. - S. 52-57.

Kreative Arbeit mit Bildern im Unterricht DaF. Ein Beitrag zur Förderung der eigenkulturellen Reflexion von Fremdsprachenlernenden und –lehrenden  / Sebastian Chudak  // w:  Multikompetent - multimedial – multikulturell ? Aktuelle Tendenzen in der DaF-Lehrerausbildung  / S. Adamczak-Krysztofowicz / A. Stork (Hrsg.).  -  Frankfurt am Main : P. Lang,  2012. - S. 195-209.

Lernstrategien im Umgang mit Hör-Seh-Texten (Versuch einer Übersicht) / Sebastian Chudak   // w: Glottodidactica 39/2. - Poznań 2012. -  S. 87-102.

„Von Elchen , Eulen und anderen Waldbewohnern… czyli o zagrożeniach dla natury związanych z rozbudowa miast, budową autostrad i zanieczyszczeniem środowiska / Sebastian Chudak  // w: Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 5. - Warszawa : Raabe, 2012. - S. 34-47.

„Rund um die Natur mit der Maus… czyli o serwisach internetowych poświęconych światowi roślin i zwierząt, zagrożeniom i ochronie środowiska naturalnego  / Sebastian Chudak  // w:  Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 5. - Warszawa : Raabe, 2012. - S. 56-57.

Modell Europa Parlament... czyli o rozwijaniu postawy obywatelskiej dzieci i młodzieży na lekcji języka obcego” / Sebastian Chudak  // w:  Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 6. - Warszawa : Raabe, 2012. - S. 12-25.

„Über Politik mit der Maus ... czyli o serwisach internetowych poświęconych tematom politycznym itp. / Sebastian Chudak  // w: Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 6. - Warszawa : Raabe, 2012. - S. 41.

’Das grenzenlose Haus’ … propozycja wykorzystania filmu niemego na lekcji języka obcego” Sebastian Chudak  // w: Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 1. - Warszawa : Raabe, 2013. - S. 10-18.

’The Piano’… czyli malowany muzyka film animowany jako impuls do kreatywnego pisania i mówienia na lekcji języka obcego / Sebastian Chudak  // w:  Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 1. - Warszawa : Raabe, 2013. - S. 19-25.

’Die Kunst des Spickens’… czyli film, który powinien obejrzeć każdy uczeń i nauczyciel Sebastian Chudak  // w:  Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 1. - Warszawa : Raabe, 2013. - S. 32-38.

Filmtipps von der Maus… czyli o serwisach internetowych poświęconych tematyce filmowej / Sebastian Chudak  // w: Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 1. - Warszawa : Raabe, 2013. - S. 39-41.

Fremdsprachenunterricht in Polen – medial, multimedial, ... omnimedial? Überlegungen zum aktuellen Stand der Fachdiskussion um den Einsatz neuerer Informations- und Kommunikationstechnologien im Fremdsprachenunterricht im polnischen Kontext  / Sebastian Chudak // w: Fremdsprachenunterricht – omnimedial?  / Sebastian Chudak (Hrsg.).  - Frankfurt am Main : Peter Lang, 2013. - S. 13-32.

Man ist, was man isst … czyli rozmawiamy o zdrowym odżywianiu się / Sebastian Chudak  // w: Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 2. - Warszawa : Raabe, 2013. - S. 34-44.

Über Gesundheit mit der Maus… czyli o serwisach internetowych poświęconych zdrowemu odżywianiu się, higienie, uzależnieniom i niepełnosprawności  / Sebastian Chudak  // w: Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 2. - Warszawa : Raabe, 2013. - S. 56-57.

Aktuelle Sportereignisse in deiner Umgebung… czyli film ‘Kiel bewegt sich. Kiel lebt. Kiel führt’ jako bodziec do rozmowy o lokalnych wydarzeniach sportowych / Sebastian Chudak  // w: Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 3. - Warszawa : Raabe, 2013. - S. 4-13.

Aktuelle Sportereignisse... mit der Maus… czyli o tym, jak z sukcesem przeprowadzić WebQuest na tematy sportowe / Sebastian Chudak  // w: Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 3. - Warszawa : Raabe, 2013. - S. 39-41.

Körpersprache als Fremdsprache? Nonverbale Aspekte der Kommunikation als Gegenstand der Reflexion im kulturkontrastiv ausgerichteten Unterricht DaF im polnischen Kontext“ / Sebastian Chudak  // w:  Wissenschaftsmobilität und Interkulturelle Kommunikation im deutsch-polnisch-tschechischen akademischen Kontext /  A. Moosmüller,  I. Waibel  (Hrsg.).  - Marburg : Tectum Verlag, 2013. - S. 144-157.

Kompetencja medialna uczniów i nauczycieli języków obcych jako czynnik wpływający na poziom ich kompetencji interkulturowej  / Sebastian Chudak // w: Neofilolog 40/2. - S. 219-236.

Rok 2013 – rokiem Ryszarda Wagnera ... czyli o tym, jak wprowadzić uczniów w świat niemieckiej opery romantycznej / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 4. - Warszawa : Raabe, 2013. - S. 45-53.

Musik mit der Maus ... czyli o tym, jak wykorzystać na lekcji (klasyczne) utwory muzyczne / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 4. - Warszawa: Raabe, 2013. - S. 54-57.

Was ist dein Traumberuf? ... czyli kilka słów o tym, jak osiągnąć sukces w swoim wymarzonym zawodzie / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej -  język niemiecki, nr 5. - Warszawa: Raabe, 2013. - S. 34-46.

Berwufswahl und Berufsausbildung mit der Maus... czyli o tym, jak z pomocą internetu dodkonać wyboru zawodu / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 5. - Warszawa: Raabe, 2013. - S. 47-49.

Sich glücklich kaufen – Geht das? ... czyli o objawach skutkach i terapii uzależnienia od zakupów / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 6. - Warszawa: Raabe, 2013. - S. 38-46.

Menschliche Süchte... mit der Maus... czyli czego można dowiedzieć się z Internetu o narkomanii, nikotynizmie, alkoholizmie i innych uzależnieniach / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 6. - Warszawa: Raabe, 2013. - S. 48-50.

Training des Hör-Seh-Verstehens im Zeitalter der Omnimedialität des Fremdsprachenunterrichts (Überlegungen zur Qualität von Hör-Seh-Textdidaktisierungen) / Sebastian Chudak   // w: Glottodidactica 40/2. – Poznań, 2013. -  S. 47-62.

Eigenkulturelle Reflexion im Fremdsprachenunterricht. Zur Stellung und zu den Möglichkeiten der Bewusstmachung eigenkultureller Prägungen der Fremdsprachenlernenden im Kontext der Förderung ihrer interkulturellen Kompetenz /  Sebastian Chudak // w:   Studia Germanica Posnaniensia, 33. - Poznań, 2013. - S. 13-27.

Umweltschutz im Alltag... mit der Maus... czyli o serwisach internetowych poświęconych ekologii w życiu codziennym / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 1. - Warszawa: Raabe, 2014. - S. 47-49.

Rettet die Wälder! ... czyli o tym, jak zmotywować uczniów do zaangażowania się w działalność proekologiczną / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 1. - Warszawa: Raabe, 2014. - S. 4-14.

Zum Deutschlandbild in polnischen DaF-Lehrwerken nach der Wende / Sebastian Chudak  // w: Deutsch in Mittelosteuropa nach 1989. 25 Jahre Germanistikstudiengänge, Deutschlehrerausbildung, DaF-Lehrwerke und DaF-Unterricht /Ellen Tichy, Viktoria Ilse (Hrsg.).  -Frankfurt am Main : Peter Lang, 2014. - S. 83-97.

Arbeit mit Filmuntertiteln im Unterricht DaF – Ein Beitrag zur Heranführung an autonomes Lernen? / Sebastian Chudak // w: Wege für Bildung, Beruf und Gesellschaft – mit Deutsch als Fremd- und Zweitsprache (= Materialien Deutsch als Fremdsprache Band 87) / Nicole Mackus, Jupp Möhring (Hg.). - Göttingen : Universitätsverlag, 2014. – S. 333-351.

Hauptstädtequartett... czyli jak nauczyć się czegoś o stolicach krajów niemieckojęzycznych bawiąc się / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 2. - Warszawa: Raabe, 2014. - S. 14-23.

Durch Berlin, Wien, Bern und Vaduz... mit der Maus ... czyli o serwisach internetowych poświęconych stolicom krajów niemieckojęzycznych / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 2. - Warszawa: Raabe, 2014. – S. 55-57.

Zu Besuch in der Hauptstadt der Alpen... czyli spacer po Innsbrucku od stacji do stacji / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 3. - Warszawa: Raabe, 2014. – S. 38-54.

Durch Österreich und die Schweiz... mit der Maus czyli o serwisach internetowych poświęconych Republice Austrii i Federacji Szwajcarskiej / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 3. - Warszawa: Raabe, 2014. – S. 55-56.

Grammatik lernen mit Strategie und Humor... czyli o strategiach uczenia się gramatyki wykorzystujących zabawne skojarzenia, historyjki, rymy i piosenki / Sebastian Chudak // w: Nauczaj lepiej - język niemiecki, nr 4. - Warszawa: Raabe, 2014. – S. 4-23.

Miejsca pamięci narodowej w nauczaniu języków obcych: Cele i sposoby łączenia aktywności poznawczych uczniów z przeżyciami emocjonalnymi / Sebastian Chudak  // w: Lingwistyka stosowana, t. 12. -  Warszawa, 2015. – S. 35-46.

„Dufte”… czyli krótka historia z pewngo kraju, którego już nie ma, z aromatem kawy w tle /  Sebastian Chudak // w: Język niemiecki - nauczaj lepiej, nr 1. -  Warszawa : Agencja AS, 2015. - S. 28-41.
„Hans im Glück”… czyli dlaczego i jak zrobić z bajki historyjkę obrazkową lub przedstawienie teatralne / Sebastian Chudak // w: Język niemiecki - nauczaj lepiej, nr 1. -  Warszawa : Agencja AS, 2015. -  S. 4-12.

Geschichte(n) mit der Maus... czyli o stronach internetowych na których znajdziemy opowiadania, bajki oraz informacje o historii krajów niemieckojęzycznych / Sebastian Chudak // w: Język niemiecki - nauczaj lepiej, nr 1.  – Warszawa : Agencja AS, 2015. – S. 49-50.

In der Fahrschule... czyli lekcja o zasadach ruchu drogowego /  Sebastian Chudak // w: Język niemiecki - nauczaj lepiej, nr 2. – Warszawa : Agencja AS, 2015. – S. 4-12.

Unterwegs mit der Maus... czyli o stronach internetowych, na których znajdziemy informacje o środkach transportu itp. /  Sebastian Chudak // w:  Język niemiecki - nauczaj lepiej, nr 2. - Warszawa : Agencja AS, 2015. - S.48.

Das bunte WG-Leben … czyli „student/ studentka szuka pokoju…” / Sebastian Chudak //  w: Język niemiecki - nauczaj lepiej, nr 3. – Warszawa : Agencja AS, 2015. - S. 13-19.

Auf Wohnungssuche mit der Maus... czyli o tym, jak za pomocą odpowiednich zadań rozwijać kompetencję medialną i interkulturową uczniów / Sebastian Chudak //  w: Język niemiecki - nauczaj lepiej, nr 3. – Warszawa : Agencja AS, 2015. - S. 48-50.

Geschichte erleben im DaF-Unterricht – aber wie? Zu den Zielen und Möglichkeiten der Förderung von Erinnerungserlebnissen durch den Einsatz von Filmen (am Beispiel des Kurzspielfilms „Spielzeugland") / Sebastian Chudak //  w: Glottodidactica 42/2. Poznań, 2015. – S. 133-151.  

Feiertage international... czyli o tym, co świętuje się w Niemczech, Austrii, Szwajcarii i innych krajach UE / Sebastian Chudak //  w:  Język niemiecki - nauczaj lepiej, nr 4. - Warszawa : Agencja AS, 2015. – S. 4-13.

Feiern international mit der Maus... czyli o stronach WWW poświęconych różnego rodzaju świętom w Niemczech, Austrii, Szwajcarii i innych krajach UE / Sebastian Chudak //  w: Język niemiecki - nauczaj lepiej, nr 4. – Warszawa : Agencja AS, 2015. – S. 48-49.

Polska = Chopin, Mickiewicz i Solidarność? ... czyli dlaczego i jak rozmawiać o (auto)stereotypach na lekcjach języków obcych / Sebastian Chudak // w:  Język niemiecki - nauczaj lepiej, nr 1. - Warszawa : Agencja AS, 2016. S. 27-37.

Filmtipps zum Thema „Stereotyp"... czyli film jako impuls do refleksji o stereotypach / Sebastian Chudak // w: Język niemiecki - nauczaj lepiej, nr 1. - Warszawa : Agencja AS, 2016. - S. 4-6.

O stereotypach... mit der Maus / Sebastian Chudak // w: Język niemiecki - nauczaj lepiej, nr 1. Warszawa: Agencja AS, 2016. - S. 48-49.

Graffiti – Kunst oder keine Kunst? Das ist hier die Frage! ... czyli podyskutujmy w języku obcym na trudne tematy / Sebastian Chudak // w: Język niemiecki - nauczaj lepiej, nr 2. - Warszawa: Agencja AS, 2016. -S. 4-14.

Kunstwerk als Sprech- und Schreibanlass?... czyli o sposobach intensyfikacji treningu sprawności mówienia i pisania / Sebastian Chudak // w: Język niemiecki - nauczaj lepiej, nr 2. - Warszawa : Agencja AS, 2016. - S.25-34.

... mit der Maus / Sebastian Chudak // w: Język niemiecki - nauczaj lepiej, nr 2. - Warszawa : Agencja AS, 2016. - S. 48-49.

Wie viel Deutsch kann ich schon?... czyli jak efektywnie podnieść poziom motywacji uczniów poczatkujących / Sebastian Chudak // w: Język niemiecki - nauczaj lepiej, nr 3. - Warszawa : Agencja AS, 2016. - S. 4-18.

Pierwsze lekcje języka niemieckiego... mit der Maus / Sebastian Chudak // w: Język niemiecki - nauczaj lepiej, nr 3. - Warszawa : Agencja AS, 2016. - S. 49-50.

Dimensionen der Authentizität im DaF- und DaZ-Unterricht  / Sebastian Chudak, Antonella Nardi   // w: IDT 2013. Band 6. Sektionen F2, F3, F4. Medien in Kommunikation und Unterricht / hrsg. von Sebastian Chudak, Hans Drumbl, Antonella Nardi, Renata Zanin. - Bozen :  Bozen-Bolzano University Press, 2016. - S. 39-53.

Einleitung /  Sebastian Chudak, Antonella Nardi // w:  IDT 2013. Band 6. Sektionen F2, F3, F4. Medien in Kommunikation und Unterricht / hrsg. von Sebastian Chudak, Hans Drumbl, Antonella Nardi, Renata Zanin. - Bozen : Bozen-Bolzano University Press, 2016. - S. 33-37.    

Gesichter des Deutschen in Lehr- und Lernmaterialien für Deutsch als Fremdsprache / Sebastian Chudak, Marta Woźnicka // w:  Studia Germanica Gedanensia 35, Sprache in ihrer lokalen Dimension / Danuta Olszewska, Dominika Janus (Hrsg.). - Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2016. - S. 196-212.

Wir planen eine Kampagne gegen Schwarzfahrer… czyli dyskutujemy o tym, jak skutecznie zachęcać do kasowania biletów / Sebastian Chudak // w: Język niemiecki - nauczaj lepiej, nr 4. - Warszawa : Agencja AS, 2016. - S. 38-43.

Tiere bewerben sich um einen Platz auf der Arche Noah… czyli czy i jak dyskutować na rozmowie kwalifikacyjnej (współautorstwo z Martinem Lange) / Sebastian Chudak // w:  Język niemiecki - nauczaj lepiej, nr 4. - Warszawa : Agencja AS, 2016. - S 4-19.

Uczymy się dyskutować... mit der Maus / Sebastian Chudak // w:  Język niemiecki - nauczaj lepiej, nr 4. - Warszawa : Agencja AS, 2016. - S. 49-50.

Ogród działkowy jako polsko-niemieckie miejsca pamięci narodowej? Film jako bodziec do refleksji na temat tego, co wspólne, oddzielne i paralelne / Sebastian Chudak // w: Wielojęzyczność i międzykulturowość na lekcji języka obcego – między teorią a praktyką nauczania / red. Anna Jaroszewska, Beata Karpeta-Peć,  Maciej Smuk, Joanna Sobańska, Jolanta Sujecka-Zając. – Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2016. - S. 233-250.

„Die Deutschen sind irgendwie anders...” Folgen des Kulturschocks für die kulturelle Identität von polnischen ERASMUS-Studierenden: Ergebnisse einer qualitativen Studie / Sebastian Chudak, Maciej Mackiewicz // w: German as a foreign language : GFL, 1/2018. - S. 35-67.  http://www.gfl-journal.de

Filme als Fenster zur deutschsprachigen Welt. Überlegungen zu den Möglichkeiten der Förderung interkulturellen Dialogs im DaF-Kontext durch Arbeit mit Filmen / Sebastian Chudak // w: Konińskie Studia Językowe (Koniner Sprachstudien), t. 6, nr 1.- Konin, 2018. - S. 11-35.

 

Rezensionen

Chudak, S. [rec.] Bönsch, Manfred: Allgemeine Didaktik : Ein Handbuch zur Wissenschaft vom Unterricht. Stuttgart: Kohlhammer, 2005.     w : Info DaF, Nr. 2/3, 2008. - S. 157-159.

Chudak, S. [rec.] Leimbrink, Kerstin: Kommunikation von Anfang an. Die Entwicklung von Sprache in den ersten Lebensmonaten. Tübingen: Stauffenburg Verlag Brigitte Narr GmbH, 2010. w: Info DaF, Nr. 2/3, 2011. - S. 307-308.

Chudak S. [rec.]  Bimmel, Peter; Kast, Bernd; Neuner, Gerd: Deutschunterricht planen. Neu. (= Fernstudieneinheit 18). Berlin: Langenscheidt, 2011.  w: Info DaF, Nr. 2/3, 2013. - S. 147-151.

Chudak S. [rec.]: Heiser, Jan Christoph: Interkulturelles Lernen. Eine pädagogische Grundlegung. Würzburg: Verlag Königshausen & Neumann GmbH, 2015 w: Info DaF, nr 2/3, 2015. – S. 227-230

 

 

 

 

 

 

 

 

 





 

webmaster: Maciej Borkowski